Godssecret's Weblog


You are a Soul–Act like it
June 13, 2011, 10:43 am
Filed under: Divine names, Nashama

Don’t show more כבוד (Honor) to your body then you show to the mitzvot (commandments).1 For this reason a man must work hard to correct his body, so that his vessel will be pure and proper to receive his Nefesh Ruach and Nashama. The main part of the Nefesh, Ruach and Nashama is enjoined in tikun of of the גוף (body). Tikun of man is from his heart. It is the source of all his limbs and they are dependent upon it. As all actions begin as thoughts of the heart. All the other limbs fallow after the heart. According to this there is drawn upon his whole body light of the Shechinah.2 The Nefesh sustains the body. Mitzvot arouse the Ruach. This is arousal in Torah itself. This is to guide the world. If the Nefesh merits to Mitzvot and the Ruach to Torah then great gadlut descends from above.3  Bina goes out to light from the intent that is formed in the heart, its supernal thought. Just like the tongue brings to light what has been formed in the heart of the thoughts of the Nashama. So Bina brings out Supernal thoughts that are formed in one’s heart.4  Powers speak in the heart. You can see the power of your heart, becouse the Shechinah dwells in its midst. It’s power is upon it.5 There is no avoda to Hashem but avoda of the heart. This is Tefila. It rises and unites the Shechinah with its beloved. Turn your ear to the דבר (word) of Hashem, so to arrouse his will, which is Malchut. Then one will merit to vision of נועם (pleasantness) of his Nefesh.6 In the Tefilot of the Ramcha”l its tought that from all the Divine names is מנוחה by 2 “ו” that are in the 2 chambers of the heart. “ו” enters and opens 2 “ד” , this is דוד (mashiach ben David). By this the gates are opened and all the “tefilot” may enter to be favorably recieved in Divine will.7 Bina is 310 worlds divided from the names KM’G -KN’A -KS’A, these 310 worlds are part of the world to come. The Ramcha”l also teaches that no one knows the “seder” of “tikunim” needed to fix all. We don’t have the  “dat”,comprehension or purity. Because of this we must rely on the “yichud” of Hashem himself. From “yichud” of Hashem there is complete Revelation.All the worlds are created in levels of holiness for all things to be guided by them. “Tefilla” is complete “tikun” by your “yichud” (unity of Hashem). “yichud” of Hashem rises every thing in יהו “ ה . Even if some names are of the right side others are of the left they all go to one place. אלהי”ם  made man “yoshar” with the Shechinah upon his head. This is the crown on the head of the Sadeek. When he is “yoshar” he rises on all levels with the atz chyeem from י”ה. By this is arroused עליוןצלם (supernal image) of יהו “ ה . A sadeek is the place of אחד (oneness). With him is 13 covanants.(all the powers of rachamim (divine mercy) 8 atz chyeem is as Teferet. Teferet is called atz chyeem. This is becouse of rachamim (that is included with Teferet), and chyeem (life force) is drawn to it from above. Malchut spreads out from atz chyeem and includes it in itself so is called חייםארץ (land of the living). So Teferet illuminates the ארץ (earth) for Malchut.9 Aspecloria meira (the illuminating lens) is Netzauch, it is צחאור (brilliant light). The Shechinah is Holy Malchut from the side of Hod called  Aspecloria lo meira (the non illuminating lens). These are ruach of male and female aspects. The sun is  Aspecloria meira (the illuminating lens). Aspecloria lo meira (the non illuminating lens) is the moon.The sadeek joins the middle pillar and the Shechinah by Torah Naviam Cituvim (Torah, writing and prophets). He joins together all heaven earth, all levels right and left. No yichud is close to Hashem as the sadeek. Its like a tree having many branches attached to it, the sadeek is in its roots. He binds all together throught his tikunim (fixings). He is the middle pillar that unites Aba and Imma by His sitting and standing prayer. His Amida (standing prayer of 18 blessings) is included with sadeek yesod olam (sadeek foundation of the world). His Morning prayer is the right piller, afternoon prayer left piller, evening prayer is the middle piller. There is a man of Asiyah, man of Yetzera and a man of Bria established by Teferet. צלם is in 2 likeness as ו”ו . This is man of the middle piller. The Shechinah is the upper man Chuchmah. The lower Shechinah is man of the middle piller. The middle pillar is the image of Keter this is the man of Bria. The man of Yetzera is of Chuchmah as it says “ Hashem gave Chuchmah to Slomo”. This is Sadeek Brit Shalom.10  Earth and Heaven are a partnership of Asiyah and Yetzera.11

  1. 1Shoson Sodot

  1. 2Machashif halavon yaakov abuchizera p.18,Zohar Smot 198b

  1. 3Zohar ShirHaShirim Rosenberg p.78

  1. 4Shoshan Sodot

  1. 5Safer haCheshek-Abulafia

  1. 6Avodat Yisrael p.53,Lecutim p.3

  1. 7Tefilot Ramchal #513

  1. 8Tefilot Ramchal vietchanon,#507

  1. 9Aor Yakar Barashit p.117,Vol 2 p.27

  1. 10Zohar Chadash Tukunim p. 238,114b, Tikunim Chadashim-Ramchal p.455

  1. 11Aor Yakar Barashit p.174

Advertisements

1 Comment so far
Leave a comment

[…] Leave a Comment You are a Soul–Act like it […]

Pingback by THERE IS INFINITE TO KNOW « SECRETS OF DIVINE NAMES




Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: