Godssecret's Weblog


THE INFINITE WISDOM- A drop in the Bucket

Every Holy Person needs to pray for healing of sick people, barren women and every man’s individual lack. At times becouse of the individuals sins the sadeek’s (Holy man) prayer can be God forbid be prevented from helping the person. Then he needs to pray with all his thought for only the Glory of GOD, raising and exulting GOD’s glory. Then the complaining mouth will be closed. Then there will be to you תענוג (delight) and flow, as the cow wants to give more then the calf wants to suck.1 The Ner Yisrael tells us the Torah contains 22,000 letters, if we spell out each letter we get 600,00 letters. These correspond to the 600,000 souls that received the Torah at Sinai, each letter raises the yolk of heaven. At the beginning of the Tikuney Zohar we learn that the notes of the song of the Torah are “Nashamot” , they are the lights of the intellectual soul. Song itself can kill the wicked, as did the Song of Devorah in the book of Judges. Concerning the secret of this song we learn that the oral Torah inherits the written Torah becoming its Yesod called רשת illumimating below to above so its result is תשרי which is the secret of the Holy name in the aspect of Malchut. It has sealed in it י of the Holy name. Upon the alter was also a name of Malchut הרשת (the net) it being sealed in ה of the Divine name, and Devorah the song Devorah sang is written as ותשר sealed in ו of the Divine name. This is Yesod (Gateway) of the Divine Name. 2 Vowels are “Ruchot” (spirits) lights of the emotional soul. Rabbi Nachman of Bresslov teaches that the vowels are Yearnings. They are drawn to the letters by desire. All forces within us that seem to be try to prevent us from spiritual accomplishments are actually potenial forces to be expressed in the vowel points. There are 9 vowel points cooresponding to 9 “rekia” (firmaments). These also correspond to the problems that hinder us.3 While the letters themselves are “nefashot” lights of the animal soul.4 The main “tikun” (fixing) of Atzilut (world of Emination) is through the notes-nikudim-crowns-letters. These correspond to the  names ע”ב ס”ג מ”ה ב”ן 5 The nature of the supernal light is to rise up to its source.6 The note Zirka kills “klipot”(forces of evil), it lengthens the pronunciation of a word7. It rises Malchut to Bina making Keter to Z’a. The body of Bina is Bina itself, NH’Y of bina is the flow of bina,Teferet is the essence of bina it makes ketter to z’a.8 By Teferet one merits to look at the upper Shechinah which is Bina.9 This is the aspect called “Pelah” (wonder). All aspects of Z’a, which brings forth the emotional soul are united from teferet of Bina. As the unification that is drawing the aspect of ketter is through Teferet specifically.10 Canesset Yisrael (community of Yisrael) is called Teferet that is כבוד (glory), this  כבוד is from Bina.11 Concerning the Teferet of invocation of Divine names the Ramcha’l teaches that in order to work a name a man must remember the name of the illuminary to arrouse its light, and its angel from it who goes over to do its work. The work is the ruling of GOD and the name causes its arrousel. The light of all your learning shines in your “tikunim” filling all the Divine names.12 Love of Yisrael is a segulah (miraculous power) itself to draw into the letters and permutations of Holy names to illuminate and flow by way of avoda (divine service). GOD created the world in His Name, and rules it in His Names.13

This is enough for those who understand

1. 1Avodat Yisrael p.15

1. 2zohar tikunim-perush metak mdavash p.251,Sulam on Zohar Mishpotim p.110b

1. 3Lekutey Maharon #31,p.63

1. 4sulam on  tikuny zohar hakdamah p.100

1. 5Machashif halavon yaakov abuchizera p.2

1. 6Nahar Shalom p.110

1. 7aor enym-kamarna Rebbe p.60,Sulam on Zohar Balak

1. 8sulam on zohar Tikunim p.114

1. 9Safer Paliyah

1. 10aor enym-kamarna Rebbe p.61

1. 11Shoshon Sodot

1. 12Share Ramchal p.255y,Tefilot Ramchal #121

1. 13Avodat Yisrael p.1

He who comes to kill you, you must kill him first”, through prayer, as it says in the verse, “And Avraham got up early” (Gen. 19:27- Zohar Tikunim).


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